Förebilder

God morgon sunshines.

Satt och tänkte på det här med förebilder. Jag har alltid haft min mamma och pappa som förebilder, och min morfar. Han var en stor köksmästare på Berns Salonger på 70-talet. Vilket resulterade i att jag valde Hotell och Restaurang på gymnasiet, och fick min drömpraktik, på just Berns. Kändes så kul att vara där, där min morfar en gång vart en stor person. To.m med min lärare i skolan visste vem det var. Min morbror är med i någon Klubb där så han kom och hälsade på mig och pratade med de som jobbade där. Kändes riktigt kul.

Drömmen skulle vara att få öppna upp en restaurang tillägnad morfar.

Mamma och pappa har också alltid vart förebilder. De var med oss när vi var små, mamma jobbade natt för att kunna vara hemma med oss. Jag har aldrig gått på dagis, eller fritids, men hos dagmamma och sen skolan. Men fick alltid gå hem efter skolan så gjorde vi saker tillsamman. Det har alltid funnits där när man behöver dem, och så vill jag en dag finnas för mina barn.

Sen finns det en person till. Vi kan kalla henne X. Hon är ett par år äldre, jag träffade henne via ett av mina jobb. Jag säger bara vilken kvinna. Vilken glöd, vilka ambitioner. Vi har suttit och pratat många kvällar, hon har fått mig att inse saker om mig själv som jag aldrig annars skulle ha kunnat inse. Hon har peppat, hjälpt till, ja allt. Hon är guld värd, och om hon nu skulle läsa det här så vet hon vem hon är.
Tusen tack.


Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om henne, men ni förstår nog vart jag vill komma.

Jag tror att det är viktigt att ha förebilder. Speciellt någon man kan prata med och bolla med. Jag har haft turen att träffa X.

Har ni någon förebild?







Image and video hosting by TinyPic

Kommentarer
Postat av: ebba

sv; hahaha ellerhur :D hihi. allt bra annars?:D

2010-08-20 @ 10:53:34
URL: http://ebbaalexandra.blogg.se/
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

sv: hih supermys :D

2010-08-20 @ 11:00:01
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Linnea -ungmamma & ryttare

Jag är nominerad till att bli årets bästa ungmammablogg! Den med flest röster vinner så nu behöver jag all hjälp jag kan få!



Man får lägga en röst per dag fram till sista augusti och det gör man via länken nedanför!



Jag är nummer 8!



http://chicmommy.blogg.se/2010/august/finalister-i-arets-ungmammablogg-tavling.html



Om jag redan skickat detta så ber jag om ursäkt, och det är bara att ta bort kommentaren om du vill :)

2010-08-20 @ 11:04:16
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: Emma

sv: Det hade vi ;)<3

2010-08-20 @ 11:10:19
URL: http://emmabjelkert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0