Lär dig att säga NEJ!

Jag är nog inte ensam om att ha svårt att säga nej till saker och ting, och direkt efter att man har sagt ja, så ångrar man sig direkt och vill inte säga nej när man väl har sagt ja.
Detta kan vara ett problem för många, och man kan lätt bli utnyttjad när man aldrig kan säga nej, eller vad man känner och tycker.
Ingen människa ska behöva känna sig utnyttjad eller som en slängtrasa. Alla ska också kunna acceptera ett nej från en person, alla kan inte alltid få ett ja.
Fortsätter du att söga ja till allt kommer du själv att bli stressad coh må dåligt

Jag vet att det inte är lätt, men jag försöker verkligen när det är någonting jag verkligen inte vill eller kan.

Sätt att säja nej på:

* Nej, jag kan tyvärr inte idag

* Nej, jag har annat inbokat

* Tyvärr, jag kan verkligen inte

* Ett enkelt nej

* Nej, jag hinner inte

Säger du ja, fast du menar nej så får du bara dig själv att må dåligt, man känner sig så mycket bättre själv efter ett nej. Så försök. Ingen ska köra med dig!

Säg nej - och bli lyckligare



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0