Belöning till dig själv

Satt och tänkte på det här med träning. Man säger att man ska komma igång och nu ska jag börja, men så kommer det alltid något ivägen och man blir arg på sig själv, men det finns andra saker man kan göra, som inte bara innebär en kväll å gymet.
Sätt dig och skriv en lista på vad du vill göra, kan vara bara vardagliga saker. Sen skriver du efter varje gång vad du ska ge dig själv.

Tex.

När jag har lagt mig i tid 15 kvällar så ska jag boka in en tid för manikyr/predikyr

När jag har gått på promenad 10 gånger så ska jag boka en tid hös frisören

När jag har vart utan godis i 2 veckor ska jag boka en ansiktsbehandling

Osv...... Det hjälper, och följer man bara detta så känner man sig så bra. Du kan ju tex sätta större mål och sedan när du klarat av de målen så ska du boka in en resa osv.

Jag och min kompis pratade om att vi skulle promenera till ett land, som vi vill åka till. Så köper vi oss varsin stegräknare, skriver upp stegen tillsammans och när vi gått sträckan till landet så bokar vi en resa dit. Ett kanonroligt tips =)

Så. Kämpa på!



Nr du väl har kommit igång kanske du kan ta dig ner i spagat =)



Jag försöker ge mig på en hjulning som funkar mindre bra =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0