Ibland ska man inte klaga

Som idag. Då får man bara inte klaga på hur jobbigt allt är, hur mycket man hatar sitt jobb osv.

Idag började jag halv nio, vilket är sovmorgon för mig. Tog mig till jobbet, denna vecka är det väldigt få barn för nästa vecka stänger vi för semester.
Jag hade 8 barn i min grupp, det 5 äldsta åkte med några av de andra och badade, medans jag tog mina 3 yngsta och åkte iväg med en annan småbarnsavdelning på ett litet äventyr. Det var så otroligt mysigt.
Vi tog med oss lunch, badade och plaskde fötterna.
Solen sken och alla var bara så glada.

Efter lunchen när barnen är vana att sova så lade vi ut massa filtar i skuggan under ett träd, och där somnade alla små liven. Det var så otroligt sött.

Så en dag som denna ska man inte klaga, inte för att ha vart på jobbet och fååt massor av sol, och svalkande plaskningar i vattnet.

Efter jobbet gick jag hem och städade, har verkligen förträngt det nu den sista tiden, för dethar hänt så mycket annat kul så man vill inte vara inne och städa. Men idag yog jag mig i kragen, fast direkt när jag var klar ,mötte jag upp Sara och tog en glass. Klarar inte av att vara inne en hel sommarkväll.

Nu är det bara 64 timmar kvar. Sedan 1 månads semester =)

Nu blir det en dusch, sen lite te och korsord.

Hoppas att alla haft en bra dag i sommarvärmen.

Xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0