Helg

Så var det sista arbetsdagen innan 3 dagars ledighet. Underbart.
Fast när jag vaknade upp i morse så möttes jag av en väldigt grå himmel. Det kändes där emot inte så mysigt. Men mankan hoppas att det klarnar upp i alla fall.

Idag ska vi ha midsommarlunch på jobbet. Alla från hela förskolan möts nere på en äng, dansar runt midsommarstången och äter lunch tillsammans. Det brukar vara hur mysigt som helst.
Barnen har gjort jätte fina små kransar av papper och silkespapper. De kommer att vara så undertbart söta.

Jag kommer verkligen sakna dom allihopa i höst när jag ska sluta. Vissa dagar vill man göra allt för att komma därifrån, andra så vill man jobba med dom hela livet. Fast så kanske det känns på andra jobb med.

Men nu känner jag verkligen att det är min tid i livet för studier.
Jag är singel, har inga barn, så det kan inte bli bättre. Full fokus på studierna (förhoppningsvis)
Kan tänka mig att det är svårt att sitta hemma och plugga när solen gassar utanför, fast kanske mycket lättare på vintern, eller? Då kanske det är varma café med varmchoklad och grädde istället =)
Nej, jag ska verkligen satsa 100% på skolan. Jag ska försöka få så bra betyg som möjligt, och i december när jag är klar (ialla fall med första omgången) och har nått mina mål tänkte jag ställa till med fest =) Det finns alltid någonting att fira =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0