Jag blir så ledsen

Eller egentligen mer arg, förbannad, och bara helt galen.
Det värsta jag vet är djurplågeri, gatuvåld och barn som far illa. Och det händer runt omkring oss hela tiden, just nu medans jag sitter här och skriver. Ingenting kan man göra, eller jo, det kan man, men ingen gör något.

Ett exempel är från igår när jag och min kompis satt på en uteservering, på gatan bredvid står ett gäng gamla pundare/alkolister (men dom såg mer ut som vrak), det var super varmt ute och med sig hade de en hund, EN HUND. Vad har den med och göra? Vilket liv är det för en hund att bli dragen runt  hela stan i 35 graders värme. Jag hade en sådan god lust att springa fram, ta hunden och springa därifrån. Jag blir så fruktansvärt illa berörd. DJur ska inte vara med sådana människor.

Oki, alla kan inte hjälpa om de har problem, och jag kan förstå en stackars hemlös som har hund (kanske haft den väldigt länge och sedan blivit hemlös) för det kanske är det ända han/hon har kvar. Men många pundare kan välja att bli fria från det. Men framförallt, varför har de hundar/djur som de inte kan ta hand om. Det borde vara olagligt.
Det är inte första gången jag sett det, på stan ligger det pundare och sover i tunnelbanan, med en hund som är så mager och ovådad. Jag kallar detta djurplågeri.

Lika med gatuvålet, vad är det som håller på att hända? Vågar man snart gå ut? Kommer man kunna låta sina barn vara ute? Jag tror inte det om detta ska fortsätta.

Varje helg läser man i tidningen om unga killar/tjejer som blivit mördade. Hemskt, hemskt, hemskt!!!!!

Titta bara på Riccardo och Therese... 2 unga fina tonåringar som inte fick uppleva livet. Det hade allt framför sig. OCh vad dog de av? Just det, gatuvåldet.


Jag har bestämt att jag ska engagera meg så mycket mer i dessa frågor när jag börjar studera i höst. Visst att man har mycket i skolan men jag går bara några timmar i veckan, sen är det plugga hemma som gäller, och då kan man även ta tid till dessa frågor.

För någonting måste göras.

EN KAN INTE GÖRA ALLT, MEN ALLA KAN GÖRA NÅGOT!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0