Mammas lilla skönhetsdrottning

Jag har blivit helt besatt av TV4´s dokumentärer och idag visas en dokumentär om små skönhetsdrottningar och jag tycker att det är så fruktansvärt hemskt, visst att barnen är med på det och de säger att de vill, men när man som nioåring har linsor för ens mamma blir arg om man har glasögon har det gått för långt, det sprayar kroppen med brun utan sol och gör nagelförlängningar på barnen, att detta kan få vara så här.

Jag tycker då att det är fruktansvärt, oki att man kan modella som barn, det har jag ingenting emot, eller att man gör reklam för kläder och så vidare, men som en sa, de ser ut som små transvestiter. Det kommer ju att se ut som gamla pensionärer när de är tonåringar, och de tror att de kommer bli stora, ha egna hus, bilar, pool mm, är det drömmen när man är sju år och precis har börjat i ettan?

Herregud säger jag bara!

Deras mammor lägger flera hundratals pund på klänningar och allt annat som hör dessa tävlingar till. Spar dessa pengarna till barnens framtid istället!








Bilder tagna från google

Är detta oki?


Kommentarer
Postat av: Linda

Skulle vara bättre om dom sparade pengarna till ett bra college istället. Fattar inte varför! Barn borde få vara barn och inte vara så där sminkade och hela kittet...

2010-04-01 @ 14:44:23
URL: http://tornrosas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback