En liten dikt

Satt och tittade igenom mina gamla dagböcker och hittade denna dikt som jag bara älskar =)

DU

Älskar dig mer än livet,
att älska dig tar jag för givet.
Saknar dig varje minut,
kommer sakna dig tills livet tar slut.
Längtar efter att få hålla dig nära,
men att få göra det är mer än jag kan begära.
Att sakna dig är svårt,
men att älska dig olyckligt är hårt.
Längtar efter dig dag och natt,
och att tänka på din kropp gör mig alldeles matt.
Att höra din röst ger smärta.
Att älska dig utan att få älska med dig är grymt nog.
Men outhärdigt nog är det att veta att jag aldrig kommer att få dig igen.......

När jag läste den första gången så kommer jag hur mycket jag tyckte om den, så det var väldigt kul att jag hittade den igen.
Man ska verkligen spara sina gamla dagböcker och små klotterlappar. Väldigt kul att gå tillbaka till när man blir äldre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0