Minne 3: Pridefestivalen

Min älskade kompis Jenny kom upp till Stockholm förra vecka för att kolla in Pridefestivalen då hon känner några som medverkar på scenen.
Hon kom i torsdags och planen var bara den att jag skulle möta upp henne och ta en fika då hon bor i Skåne och vi träffas inte så mycket.
Vi möttes upp, satt och pratade massa minnen och skoj som vi vart med om, super mysigt. Sen skulle hon möta upp några killkompisar till henne så jag följde med. Då blev det en cider istället för kaffe och jag sa till henne om hon skulle ut så kunde jag ta hennes packning så slapp hon den för att annars skulle hon vara tvungen att ta sig till Täby och lämna den för det var där hon skulle sova.

Sedan bestämde hon sig för att följa med mig hem och göra sig iordning och det slutade med att jag skulle följa med till Tantolunden på kvällen för att se när de uppträdde. Det var schlagerkväll och det är ju det bästa jag vet så det kunde inte bli bättre.
Vi tog oss in till stan och åt middag på Fridays och sedan bar det av mot Tanto. Hon hade fått VIP biljetter av den killen som uppträdde så vi fick tillgång till backstage området vilket var super kul.

Uppträdandet var kanon och jag träffade en kompis till pappa där som fotade hela föreställningen, ahn hade även en mycket söt och trevlig kompis med sig (båda hetro) så vi stod med dom heöa kvällen och lite små flirtande blev det. Tänk att man kan flirta med en kille på Pride =)

Sen efter det bar det av till backstage där Lilie och Susie och massa andra kändisar var. Vi drack och hade det super mysigt.
Och självklart skickade jag ett litet sms till pappas kompis att jag tyckte att han hade en väldigt söt kompis med sig, och gissa vem som ringer dagen efter? Ja, just det, HAN =)
Så sedan den dagen har vi haft daglig kontakt via telefon och sms och på lördagen efter Pridetåget så möttes vi upp och vi gick ut några stycken för att ta några glas. Det var en helt underbar helg.

Så nu längtar jag till helgen för då kommer han hem igen =)



Sarah Dawn Finer har en helt otrolig röst




Många duktiga dansare var på plats











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0