lillördag - en ledig dag?

God morgon.

Satt precis och funderade på att onsdagar kallas för lillördag, borde inte det vara en ledig dag då? Jag menar lördagar kopplar jag ihop med helgdagar, och då är man ledig (oftast i vissa yrken). Nä, det måste vi göra något åt. Tänk vad skönt att jobba/gå i skolan måndag, tisdag, ledig onsdag (så döper man om onsdagen till lillördag), jobba torsdag och fredag och sena ledig lördag och söndag. Ja tack! Vem ska man ringa och önska detta? Fredrik himself?

Det är totalt bäcksvart ute och så har det regnat i natt, bara på med de prickiga. Jag kan tycka att höstmornar och kvällar kan vara ganska mysiga, med lite tända ljus och mys i soffan, men man blir lite trött på mörkret.

Idag vankas det jobb 11.00 till 20.30. Undrar ni vad jag gör uppe nu? Funderar på att ta mig till gymmet, men har det ganska så bra här under min filt i soffan med mitt kaffe i min rosa kopp. Mycket mysigare än att gå ut i rusket för att träna, men jag måste. Fast jag kan ta det ikväll också, det som är så bra med ett gym som är öppet tjugofyra/sju.

Hörrni? Nu har ni en riktigt bra lillördag så ska i se till att detta blir en helgdag ;) Bästa ideén tycker jag.

Image and video hosting by TinyPic
Uppdate: Det är ju inte lillördag idag? Det är ju banne mig torsdag. Hahahaha. Oki, tror nog att jag är lite smått trött och har jobbat alldeles för mycket. Men i vilket fall så tycker jag att det ska bli en helgdag =) Jag ber om ursäkt över min förvirring. Tänk på att jag börjar bli gammal. 5 veckor kvar till 28 år, då blir man lite snurrig.

Kommentarer
Postat av: Marcus Å

Hur är det med dig då? :)

2010-10-07 @ 08:02:00
URL: http://slipsens.se
Postat av: sandra

tack detsamma =)

2010-10-07 @ 08:23:04
URL: http://fourclover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0