Laddar upp

inför dagens 3 prov. HUA! Vet inte vilket jag ska börja med, men det spelar ingen roll egentligen, för alla måste göras. Ska alldeles strax ge mig ut på min dagliga promenad, få lite frisk luft och rensa tankarna så jag kan koncentrera mig fullt ut på proven sen.
Sen blir det att gå hem och göra en kaffemilkshake, testade ett eget recept igår, blev såååå gott. Sen är det bara att sätta sig vid datorn.

Alla tror säkert att det är väl inga problem att göra proven hemma framför datorn, men så är inte fallet, för du måste alltid redovisa hur du har gjort, hur du har tänkt, hur du har kommit fram till vissa lösningar i te.x matten och sedan är det samtal med lärarna öga mot öga, och då ska man förklara vissa saker man har gjort, så det är inte så lätt som alla tror. Men det sköna är att man har 4 timmar på sig på varje prov, så man kan gå ifrån datorn, ut på balkongen ta lite luft, hämta något att äta och sedan fortsätta.

Men jag, jag ska erkänna att det kliar satan i fingrarna när man vet att alla böcker ligger i rummet bredvid, men det är ingen idé, man förstör bara för sig sjäv.

Pinsmamt att få te.x alla rätt på provet och sedan under mötet inte kunna någonting, man får då inte ens IG utan blir avstängd, inte så värst roligt.

Så vi hörs efter promenaden.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0