Gröna/Gula bussar

Vaknade nyss. Ångest kallas det. Låg och läste lite efter att älsklingen hade åkt, ställde klockan på nio, men snooza kunde jag tydligen. Men har haft lite mycket i mitt huvud så det kanske behövdes, men nu sitter jag här med en stor kopp kaffe och ska åka ivähgoch handla och köpa en berlock till mitt fina armband =)

Tror det blir lövbiff fylld med kesella (med smak) pommes och sallad, blev lite akut sugen på det känner jag, sen blir det hem och plugga, var ju därför jag ställde klockan för att jag skulle hinna med allt, men vad göra?

Bara att hoppa i mjukisarna och ta bussen. Visste ni att det har gröna bussar i Malmö, och gula i Hässleholm, var nästan så jag fick en chock när jag kom hem till Stockholm i helgen och fick se de röda bussarna man är uppväxt med =)
Saknar mina röda bussar =) Hahaha.

Men det är mycket billigare att åka buss här än hemma, 18 kr i Malmö och 22 kr i Hässleholm, helt galet. Hemma blir man ju ruinerad att åka kommunalt.
Sen kan man köpa en familjebiljett då man är 2 som åker då kostar de 26 kr för båda. Som om ni bryr er, men tyckte det var lite kul, fast det roliga är att t.om bussarna pratar SKÅNSKA, höll på garva ihjäl mig första gången. Hahahaha =)

Puss på er.

Bussen i Malmö

 

Bussen i Hässleholm

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0