Rasmus, Pontus och Toker

Snacka om nostalgi på högsta nivå.

Vaknade klockan 5.20, fråga mig inte varför, men thats life, älsklingen ligger och snarkar på, skönt för honom som går upp så tidigt varje dag. Men jag gick minsann upp och kokade lite kaffe, satte på 4an och la mig i soffan, då var det något amerikanst Robinsson tror jag, men efter det, Rasmus Pontus och Toker, vilka minnen, jag älskade den filmen när jag var liten och jag kom ihåg att pappa hade spelat in den på VHS, hahahaha, så jag blev jätteglad när den började, så nu sitter jag här med mitt kaffe och kollar på den med pläden runt mig, kan ju inte bli mysigare.

Jag har ju skrivit tidigare inlägg om dagens barnprogram, att jag tycker att de flesta är totalt världelösa, och inga barnprogram enligt mig, så hur glad blev inte jag näör de visar detta, och när det är slut så börjar Tjorven =)
Jag säger då det, jag är uppvuxen med Astrid Lindgrens filmer och sagor och jag bara älskar dom (fast tycker att Karlsson är lite läskig), så mina framtida barn ska defenitivt inte få missa dessa filmer.

En av mina Astrid favoriter är nog Barnen i Bullerbyn.

Har du någon Astrid favorit eller något annat barnprogram som ger minnen?










Bilderna är från google.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0