Att vakna tidigt

God morgon sötisar.

Idag vaknade jag prick klockan 7.00, så jag gick upp och kokade kaffe like always. Nu är det Skrållan, Ruskprick och Knorrhane på TV.

Men det finns många fördelar med att vakna tidigt och jag får ångest om jag sover till 10, vilket aldrig händer men ändå. Jag vaknar hellre tidigt, fixar och donar och gör det som ska göras och sedan kan man ta en liten powernap på dagen istället, dagens känns så mycket längre och man får ut så mycket av den. Men det kan bli en ond cirkel för man är oftast väldigt trött på kvällarna, iaf om man bara sitter hemma och tittar på film eller liknade, men detta att vara morgonpigg har jag arvt av min älskade mamma.
Jenny som jag bo hos är också morgonpigg, vilket är ganska mysigt, för när jag går ner för trappan på morgonen så sitter hon där med en kopp kaffe och vi börjar dagen tillsammans med lite småprat och så, galet trevligt faktiskt.

Sen behöver man aldrig vara rädd för att försova sig, för man vaknar alltid tidigt ändå.

Jag kommer ihåg när jag var liten, vi hade alltid hunnit äta frukost, åkt en sväng till stan, gjort en massa roliga saker och sen när jag kom hem, då var kompisarna vakna, och jag förstod (förstår fortafarnade inte) hur man kan sova så fruktansvärt länge.

Klart att man skulle vilja sova länge någon dag, kunna ligga och dra sig, men som sagt, tar hellre en powernap på em.

Så tummen upp för att vara morgonpigg =)

Är ni morgonpigga elller morgontrötta?



Kommentarer
Postat av: Sandra Törn

Jag vet inte vad jag är. Känns som jag är vaken dygnet runt.. :P

2010-04-05 @ 08:59:25
URL: http://www.scenbloggen.com/sandratorn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0