Inte varje dag man

kommer hem från Malmö utan plånbok, en papperbiljett, en polisanmälan och eett tfn-nummer som någon har stoppat i min ficka medans jag sov på nattåget. Haha, en resa att minnas i alla fall.
men utöver det har jag haft det helt underbart och jag längtar redan tillbaka, vill tillbaka nuuuu....

Ibland känner jag bara att jag fått nog av Stockolm och alla som bor här. Ibland vill jag bara fly. Starta upp ett nytt liv på en ny plats. Som när jag tog mitt pick och pack och flyttade till Falun, det vart helt underbart, fast jag saknade min familj och mina vänner oerhört mycket, men som tur är finns det tåg =)

Jag funderar faktiskt på att om jag ska plugga nästa termin också, så vill jag göra det någon annanstans, inte här i Stockholm, eller bara söka jobb på en ny ort och komma bort ett tag.
Det kan behövas ibland, bara för att samla nya krafter.

Hamnar man i en bra skola eller på ett bra jobb med massa människor så kan man få nya vänner för livet, och det kan också behövas, jag hatar att känna mig insnöad, att stanna på ett och samma ställe hela livet, jag är likadan när det gäller jobb, vill inte stanna på ett och samma jobb en längre tid, jag älskar nya utmaningar och det är inte alltid man får det om man bara står och stampar på samma ställe.

Nej, nu är snart detta året slut (hjälp vad konstigt det kändes att skriva så, men det är ju sant) och till nästa år ska det ske stora förändringar, jag och en kompis satt och slrev en lista vad vi skulle göra år 2009, kan säga att det är inte mycket som strykits från den listan, men ska snart knåpa ihop en ny för 2010.....

Så, vi får se vart jag befinner mig om ett par månader.

Låt livet bestå av nya utmaningar så blir du en starkare människa!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Kom tillbaka till skåne så ska vi nog fan partaja som du aldrig gjort förr...

Underbara människor finns här gott om som säkert har massor med plats o tid till en underbar Michan!



Saknar dig LOVE!



Puss

2009-09-28 @ 18:29:13
URL: http://www.nejmes.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0