Glad VS Arg

Jag vet att jag har tagit upp detta förr, men jag slutas aldrig förvåna mig över dessa sura och arga människor.
En hel dag kan verkligen bli förstörd bara man träffar på en sur otrevlig männika. HUA!
Men om man däremot möter en glad, snäll människa så kan man leva på det hela dagen istället. Och man blir själv på bättre humör.

Det kan handla så lite om att grannen inte håller upp porten till en, eller att man stöter på en grinig busscahufför eller liknade.
Men samtidigt blir man glad i kroppen när en granne säger: Hej hej, och kanske önskar än en trevlig dag/helg mm...

Det krävs så lite för att kunna göra andra människor glada, ett litet leende när man går förbi eller så.
Som jag, alltid när jag åker buss/tåg osv så säger jag alltid tack efter konduktören/chauffören har stämplat, men aldrig får man något tillbaka, men jag fortsätter med det, för jag mår bra av det.

Så: Sprid din glädje, det glädjer andra människor




Ett leende förlänger livet =)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0