Är det dags?

Att börja välkomna hösten nu?
Det känns nästan så.
Att vkna till ett mörker av regn och kyla, det kallar jag höst i alla fall. De sa på nyheterna att sommarvärmen skulle komma tillbaka, men nej, det tror jag verkligen inte. Man känner nu att på morgonen och kvällen så sjunker temperaturen väldigt mycket.
På dagarna kan det vara väldigt skönt, men jag vet inte om man kan kalla det sommarvärme.

Fast som jag tidigare skrivit så älskar jag hösten, lika mycket som vintern, våren och sommaren, alla årstider har sin charm på något sett, om det nu visar sig att vi har fyra årstider, just nu känns det som två höst, vår och höst.

Det bästa med:

Sommaren är värmen, att man kan sola, bada, grilla och vara ute hur mycket som helst. Alla fina söta sommarkläder som finns. Och självklart också semestern och all ledighet. Man blir mycket gladare när det är ljust så länge som det är.

Hösten är alla mysiga hemmakvällar med levande ljus, en bra film mett en kopp te eller ett gals vin i soffan. Alla snygga koftor och stövlar som kommer. Gula löv som prasslar när man går. Höst och sol, ett av det vackraste som finns.

Vintern är snön. Jag älskar snö. Lika som hösten, alla mysiga hemma kvällar, fast nu känner man doften av jul. Alla adventsljusstakar som lyser upp fönstren när man går förbi hem. All julskyltning inne i stan. Min underbara varma jacka.

Våren är att nu vet man att sommaren är på väg, man kan gå i kofta och ett par snygga skor. Våren har en speciel doft tycker jag.

Så från min sida är alla årstider lika mysiga på sitt sett.

Har ni någon favorit årstid?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0