Visa mer uppskattning

och du kan få det tillbaka, och man mår så bra efter att någon har sagt någon fin kommentar.
Bara den här veckan så har tre personer sagt så fina saker till mig så att det har gjort mina dagar, livet är inte alltid så lätt och allt går inte alltid som man vill, det har säkert alla vart med om. Men små ord från andra kan göra så mycket, tänk då vad andra blir glada att få höra dessa små ord från dig.

Nu när jag klippte mig så var det direkt ett barn på jobbet som kom fram och sa:

- Åh, då är sådär fin i håret, jag blev alldeles varm i hela kroppen.

Ett annat barn kom fram och sa:

- Jag tycker du är så fin, och när du har sådär på ögonen (mascara och ögonskugga)

Sen igår gick jag hem med en tjej från klassen, vi har bara träffats en gång innan, på förra lektionen, men vi gick och pratade på om allt möjligt och när jag sa ja, men jag är 26 år och singel, så avbryter hon mig och utbrister:
- DU? Singel, som är såå jävla snygg!

Då kan man inte annat en bara le innombords. Man blir glad och självförtroendet blir på topp. Dessa ord, speciellt från människor man inte känner så väl gör så mycket, klart man får komplimanger från kompisar, familj, mormor, men dt känns som en självklarthet, men när det är från utstående personer så blir i alla fall jag alldeles varm i kroppen och mår så bra.
Som när en gammal tant och fram och berömde mina jeans, och sa att dom satt så snyggt på mig, då gick jag med ett leende på läpparna hela dagen.

Så, uppskatta människor, så kommer du få uppskattning tillbaka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0