Godmorgon världen

Godmorgon alla morgonpigga och morgontrötta =)

Inatt har jag verkligen sovit gott och det var inga problem att gå upp i morse när klockan ringde. Nu har jag precis kokat mig en kopp kaffe och snart ska jag gå ut med världens sötaste lilla hund.
Sen blir det att plugga innan skolan, har bara två lektioner idag så det är skönt. Men det värsta med torsdagar är att mellan lektionerna så får jag vänta en och en halv timme, det är lite smått segt, men idag tänkte jag plugga till provet som jag ska ha i morgon.

Idag känns det inte som att det är lika kallt ute som det har vart, det är skönt det, igår höll jag verkligen att på att blåsa bort, inge kul alls.

Åh snart är jag ledig en hel vecka, det ska bli så skönt, då tänker jag ta mitt pick och pack och fly till Skåne och gömma mig och bara vara, plugga lite, göra stan, mysa mm, ska bli så skönt. När man åker en  helg så går tiden bara så fort och man hinner ingenting, men på en vecka eller i allafall några dagar ska man väl hinna lite hoppas jag.
Jag funderar verkligen mer och mer på att flytta, och snart är det dags att söka in till vårterminenskurser så det måste jag verkligen göra snart, ska besöka lite skolor tänkte jag när jag väl är i Skåne, lättare när man är på plats än 60 mil därifrån. Sen får vi se om det bär av =)

Men när jag har bestämt mig för något så vill jag på en gång, liksom, nu, nu, nu, nuuu. Jag har inget tålamod att vänta på saker och ting. Allt ska hända på engång. Men tiden går fort och snart är julen här =)

Tänkte på det, undrar hur lång tid jag måste bo där för att dialekten ska komma =) Ibland räcker det med att man umgås med folk med dialekt en liten stund innan man själv får några ord =)

Nu blir det en promis med vovven.....

Hej sålänge

Puss puss








VS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0