Det regnar här i Stockholm idag

Godmorgon Världen.

Idag var det inte alls kul att gå upp nät klockan ringde, hade gärna legat kvar i sängen ett tag till men börjar vid 10.00 idag och de stänger av vattnet i huset klockan 9.00 så innan dess måste jag ha duschat och fixat mig iordning. Jag tycker självklart att de måste få stänga av vattnet, men så länge, ända fram till klockan 15, och de ska göra de två gånger till... Det känns lite småjobbigt faktiskt, särskillt när man pluggar nu också och är hemma lite mer än när man jobbar.
Fast idag är jag hemma vid två så då är det bara en timme kvar så det känns skönt.

Ikväll ska jag hem till mamma och pappa och äta födelsedagsmiddag då min älskade lillebror fyller år. Ibland känns det som om han precis föddes, nu är han 23 år, längre än mig och allt det där. Ja, tiden går bra fort ibland, men det ska bli mysigt att gå upp till dom och äta lite, det var ett tag sedan.

Denna vecka kommer att bli fylld med plugg, har två prov, ett på onsdag och ett på fredag, kommunikation och engelska, så jag har en hel del att läsa in till dessa.
Sen håller jag även på att jobba med min affärsidé som ska mailas in till min lärare, så jag kommer inte att sitta rastlös iaf.

Men jag saknar fortafarnde Skåne, vill bara tillbaka, hade jag pluggat på distans så hade jag kunnat stanna kvar ännu längre en bara en helg, men förhoppningsvis åker jag ner v 44 igen, då är det en fest på lördagen, och eftersom jag är ledig den veckan så åker jag troligtvis ner kanske på onsdagen eller torsdagen och stannar till måndagen *längtar redan*

Nu ska jag ta och fixa mig lite, och idag börjar mitt nya liv =)

Puss sålänge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0