Redovisning idag

Godmorgon alla söta därute.

Idag blev det att gå upp tidigt. Ska ha redovinsing idag, så jag kände att jag måste skriva det sista och sedan läsa igenom vad jag ska berätta. Jag tycker faktiskt att det är lite jobbigt att stå och prata inför fokl, men nu när jag läser kommunikation så är det en av sakerna vi övar på hela tiden så det är faktiskt jättebra. Även om det är jobbigt så känns det iaf bättre och bättre för varje gång. Så snart kanske jag står där och är 130 % säker på mig själv.

Jag har ju hört flera gånger att man kan ha speciella knep, tex tänka sig att publiken är naken, att det bara är famlijen som sitter där osv. Men det brukar aldrig funka för mig. Jag går upp, känns som jag ska skaka sönder inombords, men mina lärare säger att det aldrig syns på utsidan att jag är nervös, så det är skönt iaf. Tänk och stå där och hålla i ett papper som bara håller på att skaka, då blir allting bara ännu värre.

Men men, mer övning ger färdighet eller vad det nu heter =)

Tänk, en dag kanske jag väl står där och pratar inför en massa människor så säker på mig själv. Förstår egentligen inte vad det är som är så hemskt, kanske för att man känner sig så, jag vet inte, man har alla ögon på sig och blir osäker att man ska säga fel eller något.

Någon som har ett bra tips så säg gärna till =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0