Dessa små ord

Godmorgon.

Finns det nåt underbarare än att vakna upp till strålande solsken och fågelkvitter? Gud vad mysigt det är, man blir verkligen en annan människa. Nästan så man hoppar upp ur sängen.

Dessa små ord som kommer ur barnen små munnar kan man verkligen leva på hur länge som helst. Har jobbar på förskola nu i 8 år, så man har hört det mesta, vissa saker tyngre än andra men oftast är det bara lycka som kommer ut.
Man kan komma hur trött, ledsen,deppig, hängig, you name it till jobbet, men bara man ser dessa små liv och deras leende så är hela dagen räddad, ibland kan man leva på ett ord, en kram mm hur länge som helst.

Ett exempel:
Några barn satt vid mellis bordet, jag ska gå hem och går för att göra mig iordning. Säger hejdå till alla och går ut. Går förbi fönstret ovh vinkar.
1 av barnen säger:

- Vad hon är snygg.

Ett av barnen brevid suckar och säger:

- Ja, det är hon

Detta berättar en kollega dagen efter och det har jag levt på, så gulligt.

Eftersom jag är ung själv så tror jag utan att skryta att jag ger ett glatt och roligt intryck till barn. Så det är klart att de tyr sig till en, många av barnen säger:

- När jag blir stor, då ska jag bli som Michan.

Hur glad blir man inte att få höra det?

Nej, barn är bara för roliga, och deras små ord kan få en att bli på ett sådant bra humör.

Nu är det dags att åka till de små liven.

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0