Far och dotter

Igår kväll hade jag en jättemysig kväll med min älskade pappa, det hat nog aldrig hänt att det bara vart han och jag, antingen har mamma eller min lillebror vart med. Men igår var det bara vi två. Vi var på ikea och strosade runt, lyxade till det med varsinn hamburgare på Mc Donalds =)
Jag har en väldigt bra kontakt med min pappa, jag har aldrig under mina 26 år någonsin bråkat eller tjafsat med honom. När andra pratade skit om sina föräldrar så förstod jag ingenting, inte kan man bråka med sina föräldrar heller. men tydligen så kunde man det. men inte jag. Jag har väldigt bra kontakt med min mamma också, men jag och min pappa tänker precis lika om allting, jag kan prata med honom om allt och han förstår vad jag menar.

Sommrarna på landet brukar vara underbara, jag och pappa brukar ta båten ut på kvällarna och lägga nät, och dagen efter åker vi ut och plockar upp de, det är bara så mysigt.

Vi har verkligen samma humor och samma humör, vi retar oss på samma saker.

Jag är verkligen så glad att jag har två förädrar som brys sig om och älskar mig. Vad som än händer, så vet jag att jag kan ringa. Som en gång när min kille var otrogen, vem cyklar hem till mig klockan 02 på natten för att trösta? Jo min älskade mamma såklart.

Jag kan alltid be om  hjälp, kan alltid ringa när jag behöver pengar, alltid ställer de upp i den mån de kan.
Sen kan jag kallas bortskämd och det kanske jag är, men jag får inte saker av mina föräldrar för att de känner skuld för någonting, utan för att jag vet att de älskar mig över allt annat och det är en helt annan sak. Men man blir ledsen när man får höra det hela tiden:

Ni är så bortskämda
Ni får allt ni pekar på
Guuuud vad dåligt, jag vill också ha
osv

De som kallar mig och min lillebror Victor för bortskämda får göra det. Men vi vet vart vi står och är inte två typiska Lidingö snobbar, ingen i vår familj är det, långt därifrån. Så alla kan kalla oss vad de vill. Men bara för att man har dyra saker och märkeskläder så tyder det inte på att man är snobb, snobb för mig är ett beteende!

Men det jag vet att vi är en familj på 4 personer (5 med våran älskade Shihi Tzu Fanny) som har det bra och älskar varandra och alltid ställer upp. Sen kan folka kalla oss vad de vill!!!

Jag älskar er! Mamma Marianne, Pappa Bengt, Lillebror Victor och Hunden Fanny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0