Onsdag

Vaknade upp till sol idag med, Helt underbart. Då vi inte har någon värme på jobbet så blir man glad för varje solig dag. Det blir varmt och skönt inne. Men idag skulle den komma tillbaka så man kan ju hoppas.

Nu är det bara 2 arbetsdagar kvar, sedan är jag ledig i tre dagar. Det ska bli så skönt.
Misdommarafton är en mysig högtid tycker jag. Det är verkligen så somrigt, alla har fina klänningar, kransar i håret, man dukar upp långbord, äter sill och potatis, klär midsommarstången, och alla roliga lekar ska vi inte prata om. Man träffas släkt och vänner. Så mysigt. Jag hoppas bara så innerligt att solen verkligen kan hålla i sig nu. Det flesta går väl på sina semestrar snart, och jag vill då inte komma tillbaka efter hösten och vara blekare och tröttare än innan semestern, bara för att man suttit inne för att regnet öst ner hela sommaren.

Man kanske ska ta sig ner till Skåne området, eller Gotland. Brukar det inte alltid vara sol och varmt där nere? Jag har fått för mig det, och varje gång man tittar på vädret på nyheterna så ser man alltid stora solar och varma grader.

Jag är nog inte den ända som tjatar om denna sol och värme. Tycker man hör folk klaga varje dag på det här. Undrar om det har med klimatförändringarna att göra eller om det bara helt enkelt kallas för svensk sommar? Man kanske borde vara lite mer insatt i det där med klimatet, just nu vet jag inte så mycket, föruton att isarna börja smälta och så.

Hmm, kanske dags att vi människor gör något åt saken så vi kan få tillbaka våra 4 årstider och inte 12 månader med, regn, slask och gråa moln.

Det här är nogot jag tänker fundera vidare på. Och gör som jag, gå eller cykla till jobbet istället för att åka bil och tunnelbana/buss =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0