Misdommar i skärgården

Jag sitter här och funderar på om jag ska packa min lilla väska och fara ut till landet över midsommar. Inte för att jag har så mycket andra val men det lyckas alltid hända något extra kul när man ska åka iväg.
Fast egentligen känner jag bara för att vara några dagar ute i skärgården med familjen. Bara få ta det lugnt och njuta av att vara ledig. Det känns som man  behöver det. Eller rättare sagt kroppen behöver det.

Nu har det varit så mycket på jobbet, möten hit och dit, snart semester och alla är bara som yra höns överallt. Känns som att kroppen har tagit semester men inte hjärnan.

Jag älskar att vara ute på landet. För det första tycker jag om tystanden och lugnet, men det bästa av allt är att det inte finns några måsten.
På kvällarna spelar vi alltid kubb, grillar och dricker lite vin på bryggan, det är så himla mysigt.

Men det bästa av allt är när jag och pappa åker ut med båten och lägger nät. Och varje gång skrattar vi lika mycket när vi fastnar i näten. Hahaha, snacka om storstadsmänniskor. Fast förra sommaren fick vi en stor gädda, som i och för sig skrämde livet ur oss båda, då vi trodde den var död tills den började sprattla som en galning =)

Nej, jag hoppas på sol och värme så kommer det bli en underbar midsommar helg ute i stockholms skärgård.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0