Hemma igen

Nu är jag hemma efter en heeelt underbar midsommar helg ute i Stockholms skärgård. Jag har verkligen haft det helt underbart.

Jag åkte ut i tordagskväll, då hade mamma och pappa redan laddat grillen, sen blev det vin och mitt älskade Chicago, och jag vann överlägset =)

Vaknade tidigt på midsommarafton, vädret var fint på morgenen. Jag gjorde en jättefin midsommarstång som vi satte upp där vi åt lunch. Sedan gjorde jag varsin krans till mig och mamma. Vi dukade upp långbord och alla samlades för lunch. Soln sken och allr var jätte mysigt.
Vi hann precis med tipspromenaden innan det kom ett skyfall av regn. Alla sprang hem till sitt. Sedan klarnade de upp och vi kunde forsätta våra lekar. Det var verkligen super  kul. Mitt i lekarna kom, Victor, Emelie, Rickard och Matilda ut så det bildade ett eget lag, men sen kom det ett skyfall till och det ville inte ge med sig.

Men jag som ville grilla satte på mig regnjackan och gummistövlarna och grillade under ett parasoll. Hahahahaha, tur att ingen såg en =)

Igår så låg vi och solade hela dagen, var så fint väder. Vi tog lilla motorbåten över och handlade lite, efter det blev det en liten tupplur =)
Klockan sex blev det dags för kubb. Vi dukade upp ett litet bord med öl, vin, chips mm och spelade.
På kvällen blev det grillning på stranden med alla de andra. Det var verkligen en super mysig och fin kväll. Vi forstatte med kubbet och när det blev mörkt gick vi in och spelade yatsey.

Idag var det kanonväder och ingen ville åka hem, men verkligheten väntar som vanligt. Men vi hann med lite solnning och årets första dopp =) Kan säga att det var bara liiiiite kallt, men jag gjorde det.

Tack alla för en super rolig och mysig midsommarhelg.

Lägger upp lite kort om ett tag =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0