Självkänsla, självförtroende och allt det därtill

Skulle precis sätta mig och plugga, men hjärnan snurrar efter mitt förra inlägg, och plötsligt fick jag upp massa känslor inom mig som jag bara måste få ut.
Vissa dagar är allt verkligen toppen, man har sina vänner, man mår bra och man känner sig stark. Man säger till sig själv att man är bra, att man ska säga nej, att ingen ska komma och tro att de bara kan göra hur de vill.
Sen kommer det kanske ett erbjudande eller något som gör att man hoppar inombords, men samtidigt skriker hjärnan NEEEEEJ. Men hjärtat skriker, JAAAAAA. Vilken känsla ska man då lita på?
Man vill, men ändå inte. Så tänker man att oki jag gör det, ,men sen ångrar man sig så djupt för att man vet att det inte kommer att leda någonstans. Men om man däremot skulle säga nej, så ångrar man sig att man inte gjorde det och att man kanske inte får en till chans.
Men varför kan man inte då bara vara stark och säga, nej, det funkar inte så, vem tror du att jag är? Men maler orden i huvudet men de kommer inte fram är det väl är dags.

Man lever ju bara en gång och kanske vill man passa på att ta chanserna man får, men man inser inte i detta ögonblick att man efter kommer att må dåligt.

Om vi tar ett exempel, killar är väl kanske det vanligaste exemplet i sådana här situationer. Att man träffar någon helt underbar som det går åt pipan med. Men mår dåligt och man inser att det är över, man kanske till och med är så stark att man raderar alla sms och nummer. Men sen så efter ett tag så hör denna av sig. Klart man skuttar av lycka eftersom man kanske hade känslor för denna. Men hur kan man låta sig vara så lättlurad? Varför inte bara vara stark och säga: Du sårade mig så fruktansvärt, jag vill inte få dom känslorna igen. Detta har ju hänt alla ett X antal gånger, och alltid ångrar man sig, vilket beslut man en tar.

Detta kan verkligen vara jobbigt. Man kanske få ta var det. Kännar man för ja, så gör man det, känner man för nej så låter man bli.
Att ta beslut kanske är ett av det svåraste som finns, och nu menar jag bara inte att det handlar om killar, det kan vara om det mesta, jobb, skola, flytt mm.

Nej, nu har jag skrivit av mig och hoppas att jag slutar tänka på det här nu.

Nu blir det plugg en stund.

Hej så länge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0