Fredagsmorgon

Så var det redan fredag igen. Tiden går verkligen fort, att det redan var en vecka sedan jag jobbade min sista dag på jobbet.
Men som jag tidigare skrivit, det kändes som att jobbet var rena, rama semestern jämfört med skolan.
Denna vecka har jag inte haft så mycket lektioner, men vi har fått kursplanerna och man har sett vad som ska hinnas göra. GULP. Roligt fast samtidigt stressigt. Jag måste verkligen påminna mig själv att plugga och att inte vara med kompisar, det får jag ta sedan.

Idag ringde klockan extra tidigt, jag är hundvakt nu i två veckor, dock bara på dagtid så att hundens matte lämnar på morgonen och hämtar på kvällen så det är skönt.
Men klockan ringde som sagt tidigt, hunden kom vid kvart i sju, jag ska till mitt gamla jobb och jobba idag, först 8-11, sen hem, ut med hunden, ge den mat, sen åka till skolan och ha lektion i två timmar för att sedan åka tillbaka till jobbet och jobba lite till. Jag känner redan stressen inom mig, fast detta är bara nu för att jag måste ut med hunden, de andra fredagarna blir bättre, då kan jag åka direkt till skolan och sen tillbaka

Efter allt detta ska jag åka hem, tända ljus i badrummet, ta ett lååååångt Skumbad och hälla upp et glas rosé. Lovley. Längtar redan.
Sen efter det får vi se vad kvällen bär av. Alltid händer det något.

Hoppas att ni alla får en toppen dag.

Xoxo



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0